Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Humeurs et Humours
18 avril 2005

En Nom De Les Coses

Ahir a la tarda, la tarda era possible.
El batec dels esdeveniments desafia
encara la retina, com si en realitat
sota la pluja hagués passat alguna cosa
en un cel ple de núvols a la deriva.
També les coses passen, tot i no ésser coses.
Són només fets, a més de la terra banyada
o aquesta imatge que es descompon
en filets d’argent rere una superfície de vidre.
Una entretalladura del meu l’univers?
Voldria saber explicar aquesta història,
essent ben conscient de qui ho explica,
des del meu racó impertorbable de món,
i al temps voldria també parlar en nom de les coses, 
que les coses tinguessen en mi
al més modest dels intèrprets
dels actes més absurds
o de les paraules més insignificants.
Dic aquests versos i m’imagino movent
els llavis mentre m’escolto. Només així
neix l’extinció sobtada d’aquell desig casual.
És a través dels meus ulls
que la indulgència ocupa el lloc de la raó,
espesseïda com una olor de suor de pell
cansada d’assumir la humilitat del coneixement.
Una realitat que és tan sòlida
com el sol de l’últim instant de vespre.

Joan Elies Adell (1968 - )

Publicité
Publicité
Commentaires
Humeurs et Humours
Publicité
Archives
Derniers commentaires
Publicité